torsdag 25 november 2010

Trött eller pigg eller trött eller pigg? Pepp. Jag väljer pepp.

Oktober har blivit november och november är ju världens deppigaste månad. Det är sjukt grått och mörkt på ett omysigt sätt. Dessutom förväntas det att man ska jobba mer och bättre än vilken annan månad som helst. Någonstans här är det ju knäppt. Inte undra på att det är så många som inte väljer att vara glada just nu.

Men, det är ju samtidigt just det där. Välja att vara glad, välja att vara trött, välja att vara pigg. Vi har ju så himla mycket mer makt över våra liv än vad vi ibland verkar tro. Det enda jag måste göra (förutom att födas och dö för att kunna leva) är ju att välja. Jag måste ju inte vara uppe så länge att jag fortfarande är trött när jag kliver upp en halvtimme senare än jag hade tänkt att jag skulle. Jag måste inte kliva upp när jag kliver upp, eller när jag hade klivit upp för den sakens skull heller.

Jag måste inte kliva upp alls.

Jag MÅSTE inte kliva upp. Jag kanske borde, jag kommer sannolikt må bättre om jag gör det, konsekvenserna av att jag ligger kvar i sängen hela dagen kanske känns jobbiga, men det är inte samma sak som att jag måste gå upp. Jag måste inte äta, jag måste inte gå på toa. Jag måste INGENTING. Eller jo, välja. (Ja, och födas och dö då.)

Så, alltså. Det är upp till mig hur jag vill må. Vill jag vara trött? Vill jag vara sliten? Nä. Jag väljer pepp.

Imorgon har vi värsta bästa festen i bunkern som våra lokaler plötsligt har börjat att kallas. (Bunker, haha, fair enough.) Det är inte ens ett medvetet val - jag är så himla PEPP!! Det är dessutom helt omöjligt att vara något annat när Emma W-L och Rickard handlar massa partyprylar, Calle och Malcolm riggar dj-prylarna, Helen ser till att bjuda de som inte har fejjan och blir mobbade av veckobrevet och Mattias som har svårt att fokusera på sin Releasesändning för att han hellre vill fixa festen.

Dessutom: om en vecka kommer Carl Norén till Studentradion och vi kör den första av det bästa. RELEASE LIVE. Så jävla kul! Vill inte att den här terminen ska ta slut. Den börjar ju bli så fantastiskt, underbart bra! Saker händer, det är livfullt, det är glatt.

Studentradion väljer och väljer PEPP.


PEPP
/Fanny

Inga kommentarer: