onsdag 3 november 2010

Ungdomen och mutorna

Studentradions medlemmar blir allt yngre. Just nu är det en liten dude på kanske 2,5 som leker disco ute i redaktionen och han retar sin storasyster. Storasystern är ungefär fyra år kanske och hon ritar febrilt på hennes mest storslagna mästerverk hittills i livet. Samtidigt har Radio UF redaktionsmöte och de planerar sitt nästa program helt på engelska. Internationella studenter gör radio sen alltså.

Ungt och internationellt. I tiden och för framtiden.

En annan sak som är i tiden är de varma chokladonsdagarna. Jonna Danielsson har ett hemligt recept på den godaste varma chokladen, och den bjuder hon stationschefen, det vill säga mig, på varje onsdag. Jag får en sån kopp även andra dagar när hon är här. Det är toppen. Vad som inte är lika mycket toppen var när Hillevi drack upp koppen som Helen så snällt bjussade oss på i fredags, men några koppar, jag menar dagar, med Jonna senare och: Hillevi - du är förlåten! Och vet du vad Hillevi, jag tror att jag förstår mig på det hemliga receptet nu.

I morgon kväll åker jag till Götet, gbg, götlaborg, arbetarstaden numero uno. Det ska bli fantastiskt roligt och mysigt. Apropå unga och små människor, det är vad min resa kommer handla om. Jag ska hälsa på en av mina äldsta och bästa vänner och hennes 7-månaders tös. För första gången. Jag har längtat efter den dagen i sju månader, men nu börjar jag bli nervös. Tänk om hon inte gillar mig, tösen? Tänk om hon skriker och, vem vet, får fram sina första ord? "INTE FANNY!" Det skulle kunna hända.

Jag får muta henne med en present. Som Jonna mutar mig med varm choklad. Undrar vad Jonna blir mutad med?

Inga kommentarer: