måndag 6 september 2010

Omväxling förnöjer, visst var det så?

Livet på Studentradion 98,9 är minst sagt omväxlande. Arbetet som stationschef likaså. Under den senaste veckan har jag varit tekniker, ekonom, inköpare, reklamare, myndighet (vilket såklart inte går att vara, men det har jag, typ), nyhetsankare, upphovsmakare, glädjedödare, skrattframkallare, stöttepelare, prissättare, möteskallare, webbredaktör, it-ingenjör (eller nja, men nästan, faktiskt), programmerare (ännu mindre egentligen, men inte helt långt ifrån sanningen det heller), diskare och lärare.

Ja, det är onekligen väldigt omväxlande och omvälvande - på ett bra sätt. Eller åtminstone de gånger det känns som att det går att ordna. Som till exempel när det gick att ordna en ny kiosk (vilket, bland annat, gör mig till inköpare som jag hävdade ovan). Jag, suveräna sekreterarZuni fick följa med piffiga Paula till den billiga affären för att inhandla diverse utifrån önskemål från ett och annat håll. Önskar så att jag hade haft en kamera då! Det var en resa som inte gick av för hackor, men ni får ta mitt ord för det istället för härliga bilder...

Kanske är det också vad jag är mest nöjd över, kioskinhandlingen (speciellt så här i efterhand när de glada minerna sprids som en löpeld - kanske går det att köpa lycka, nåväl, det är ett annat spår), framför allt då vi vågade oss på lite nyheter till radiokiosken. Kom ner och träffa nötmixen, sesamkakan eller russinpaketet! Vi har också köpt in en massa olika teer, så nu är det inte bara kaffedrickarna som kan unna sig en kopp varmt. Allt till galet förmånliga priser såklart och visst är det så att allt som handlar på plussidan går direkt till en ännu roligare Studentradioprisetgala.

Annars präglas livet nere på radion av nya pigga program och dess sändare som dessutom föregår med gott exempel och betalar medlemsavgift sådär på en gång. Ja, förutom att de är härligt laddade på att få sända sitt program. Och de gamla är inte så slitna de heller, nä, snarare tvärtom. MonoRock rockar till exempelvis vidare nästan ännu röjigare än tidigare. Bara för att säga någon liksom.

I morse fick jag för mig att jag hade känningar av körtelfeber. När jag sen kom på att min polare hade bihåleinflammation och således omöjligen hade kunnat smitta mig till körtelfeber släppte det en aning. En dag på Studentradion senare och jag känner mig helt frisk. Ja, förutom den där unsen av hypokondri som ibland verkar slå till.

Imorgon ska jag ha frukostmöte med vice Johan "pistolen" Sahlin. Undrar om min ingefärsyoughurt smakar bra, eller om jag vill köpa något annat till dess?


Ha en fantastisk (mitt nya favoritord) måndagskväll, kära vänner!

Eran Fanny

Inga kommentarer: