onsdag 20 oktober 2010

Förhoppningsvis är den snart över, besattheten





Internet är onekligen en aldrig sinande källa till dårskap. Ja, dårskap. Och sjukt många katter. Ibland är det samma sak, dårskap och katter.

Det hela började med att min polare i hennes blogg hade med en kattunge som håller upp en muffins med ett ljus i. Det är en födelsedagspresent och det fick mig att sätta kaffet i halsen av skrattatacken. Bara ett par dagar senare hade min systerdotter den här fantastiskt obehagliga sidan på sin facebook

http://kittywigs.com/

Klicka dig vidare till den blonda peruken och läs texten. Ja, det är sant. Perukerna går som smör.




Den sidan fastnade likt Joelbitars signaturmelodi på min hjärna. Jag har inte kunnat sluta visa den för var och varannan som kommer in på kontoret. Likaså idag när Daniel och Jonna kom in. De var dock inte sena med att kontra Kitty Wigs med flagskeppet I can has cheesburger.

http://icanhascheezburger.com/

Mellan varje ivägskickat mejl, färdigformulerat dokument, toapaus, telefonsamtal, tur till brevlådan måste jag nu tvångsmässigt titta på ett par sidor till. Och bara ett par till. Det är sjukt många katter. Som gör sjukt många sjuka saker. Förhoppningsvis får jag det nu äntligen ur systemet.





Sådär, nu ska jag lägga av. Vad skönt det ska bli. En frihetskänsla, faktiskt. Aaaaaah...


/Fanny

Inga kommentarer: