torsdag 17 juni 2010

Hårt arbetande

I tisdags satt jag och gick igenom mina (och mina föregångares) filer och dokument i stationschef-mappen. Föga förvånande hittade jag några riktigt bra dokument och guider, perfekt nu när det inte ens är två veckor kvar på jobbet. Men nu vet jag ju att de finns och kanske kan Fanny få användning för dem?

Klurigt med gammalt material, ett par pdf:er från 2002 tar ju ingen plats på hårddisken, men de gör heller ingen nytta. Sparar skiten i en egen mapp så får jag rensa ut det tillsammans med Fanny senare, känns skönare att vara två kring slängandet. Hur som, jag tog mitt rensande ett steg längre och sökte upp grejer som jag har varit med gjort på radion. Gamla radioprogram och liknande. Snubblade ganska snart över Frank Robinsson-mappen, i vilken tre avsnitt radioteater ligger, inspelat men osaxat. Ambitiöst men oslipat.

Jag tror inte att jag har varit kreativ på över ett år. Känns så i alla fall. Att börja klippa i Frank-materialet var därför en fröjd. De många turerna kring redigeringen av Rex-avsnitten (minns att jag och Olle Lindbom en gång var tvungna att mixa ner de första 10 minuterna, springa in i studion, lägga in dom i [håll i er] Raduga, tillbaka till redaktionen och hetsmixa resten) har inte bleknat men fått en viss charm. All som slutit uppe som redigerat till sent in på natten kanske kan relatera, vidrigt då, ett schysst minne att ha med sig. Att klippa Frank var skitkul! Vet inte om det blir något mer, men det blev en helt ok inledning på prologen i alla fall.

Kom gärna med synpunkter.

Inga kommentarer: