tisdag 1 juni 2010

Vemod med glassvänner

Senaste inlägget var den 13 maj och innehåller bilder från kvalborg utan kommentarer. Jag måste ha sprudlat av inspiration den 13 maj. Kanske var det den bästa dagen i mitt liv?

Att jag inte har skrivit sedan dess beror inte på tidsbrist, jag har helt enkelt inte haft lust. Hela maj har präglats av en känsla av ambivalens inför jobbet. Jag är delvis lättad över att jag snart inte längre är stationschef och delvis hängig över dito. Att ställa upp för omval var aldrig ett alternativ, Fanny är given som stationschef och jag förstår redan nu jag inte hade orkat ett år till. Sluta på topp liksom.

Men lik förbannat känns radion som en rätt deppig plats just nu. Alla har dragit för sommaren eller saknar skäl till att kika förbi. Jag kan inte klandra dom. Det finns ju inte så mycket här just nu. Men det är nog egentligen inte ensamheten så mycket som känslan av att jag monterar ner och betraktar sista juni som ett slut, medan det för alla andra inte alls är slutet. Tvärt om så är det en ny början utan att något dessförinnan egentligen har tagit slut. Det är precis så det borde vara, så det måste vara. Studentradion 98,9 är tack och lov mer än en person.

Helt synd är det inte om mig. Jag hade en otroligt skön eftermiddag igår. Den inleddes med att samarit-Ingrid bjöd på glass ackompanjerat av drygt ett dussin olika sorters strössel toppat med Djungelvrål. Nam namn. Den dagen då Djungelvrål kommer i strösselform eller ännu bättre som rippel i vaniljglass ska jag lägga ner alla ambitioner och äta mig till döds.

Resten av eftermiddagen gick åt till att förnöjt pyssla och plocka på radion för att med jämna mellanrum ta en kaffepaus med Åsa och Anders. Desto mer jag tänker på det, desto mer framstår gårdagen som en riktig höjdar dag (dessutom klev Anders precis in på radion med ett brett leende på sina skånska läppar, kanske kan den här dagen också arta sig?). att ynka sig tjänar inget till.




Hade Radio Fyris på studiebesök förra måndagen. Vi sändare Café Måndag och snackade om deras olika radioprogram. Och så här ser du ut, hela radiofyris crewn. Från vänster med programmet efter personens namn, Kalle - Värsta muisken, Andreas - stationschef, Sebastian - Sebvoice, Daniel - Motorhörnen, Marcus - Macnime och Musse -Motorhörnan.
Sebastian, Marcus och Kalle firar att en perfekt ava.

Inga kommentarer: